onsdag 5 juni 2013

Onsdag?

Vi har turen att få plocka ägg i grannens hönsgård
 
 
Hej Onsdag! (för det är väl onsdag?)
 
Igår var det enligt mig torsdag, virrigt värre. Men det känns ju som fredag i dag :)

Idag har jag fixat i rabatterna, jag tror bestämt att jag fått gröna fingrar för vår granne kom över med lite jordgubbsplantor och var mycket impad över hur våran kål och broccoli såg ut (wöööuuuu, segerdans) Bara för det var jag tvungen att fixa en liten rabatt, jättesmart med en ond rygg. Men fint blev det!

Nu tänkte jag att jag skulle unna mig ett glas vitt medan barnen springer av sig det sista ute på gräsmattan innan sovdax. Dessa nya sena sovrutiner hoppas jag bryts till hösten igen! (Det SKA dom...!)

Ha en fin kväll!


Kram

7 kommentarer:

  1. Vad härligt att få ägg av grannen. Toppen!
    Och alltid lika roligt att få positiv feedback på odlingar om man själv inte tycker att man kan så mycket.

    Här är en till som är dagvild. Svårt när det är röddag mitt i veckan

    Kram Teres

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lyx, vi går dit med våra rester och så får vi ägg. Perfekt! :)
      Ja eller hur, vi är uppenbarligen ganska duktiga om man bortser från allt ogräs som borde bort ;)

      Ha en fin söndag!

      Radera
  2. Åh vilken lyx att kunna få ägg så. Ekologiskt och verkligen "närodlat" Ha en fin Nationaldag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lyxlyx :) Tack detsamma i efterskott :)

      Radera
  3. Vad lyxigt att få ägg av grannen :)
    Ja de här konstiga kvällsvanorna...det är ju hur svårt som helst att få vår minsta att somna och sent blir det...
    Kram Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa och dom ör så himla goda och fin färg på :)
      Helt uppochner men vi får sova på morgonen iaf :D

      Radera
  4. Va mysigt att få ägg av grannen! Var har du köpt den fina "äggkartongen"?

    Kram

    SvaraRadera