lördag 4 maj 2013

Lata lördag

 
Husmorstips: Skrubba diskhon med bakpulver/bikarbonat, miljövänligt och "hudvänligt" :)
 
 
God morgon,
 
Här sitter jag med min kopp kaffe efter min morgonpromenad. Tycker ändå jag startade morgonen tidigt, men vår bonde här ute är minsann något flitigare. Han körde runt på åkern till sena kvällen och visst var han där när jag gick ut i morse också. All cred. Tänk vad tur att vi har dem, dom borde uppmärksammas mer.
 
Ikväll får vi gäster, så jag ska väl gå och fejja lite. Men det kommer nog bli lite utelek med barnen också, dom håller nämligen på att öppna ett Café ute på gården :)
 
 
Hoppas att ni får en fin lördag!
 
 
Kram
 


10 kommentarer:

  1. Skönt med morgonpromenad och låter så mysigt med bonden som är ute och kör på åkern i sin traktor!

    Bra husmorstis, det ska testas!
    Ha en fin lördag och trevlig kväll med vännerna:-)
    Kram Fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är superskönt, fast jag blir ju lite tröttare på kvällen när jag går upp extra tidigt :)
      Ja det tycker jag allt!

      Ha en fin dag i solen! Kram

      Radera
  2. Tack för det fina tipset! Ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  3. Lata lördagar är de bästa med en blandning av allt det goa, träning/promenad, lek & bus, vila & ro & gärna god mat med vänner på kvällen!
    Hoppas helgen blev fin! Go söndagskväll!
    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja åh, vill göra igen.. Fast nu behöver jag nog vila lite efter alla kalas :) Snark.

      Kram

      Radera
  4. Så himla fin bild :) ditt kök verkar så underbart fint!

    Hoppas ni har haft en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blir så glad! :) Ja den var kanon. hoppas att din var detsamma!

      Kram

      Radera
  5. Tack för tipset för rengöring av diskhon!
    Det gäller porslinsho då?
    Våra har lite missfärgningar..

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det jag har, och du också vet jag ju :) Men det funkar säkert i vanliga rostfria också. Hört att man kan ta citron och gnida på diskhon också, kanske man kan prova :)

      Kram

      Radera